Psalmul 118:24

Aceasta este ziua pe care a făcut-o Domnul: să ne bucurăm şi să ne veselim în ea!
Psalmul 118:24

Saturday 13 July 2019

Straja

          Azi am făcut o excursie, nu foarte lungă, dar suficientă cât să-mi încarc bateriile.
Am hotărât și că trebuie să fac mai multă mișcare, și nu că am hotărât eu neapărat, dar se impune! Iau proporții, încet dar sigur, și încep să scârțâi...
Toate activitățile pe care le fac: muncă, hobby-uri, etc., le fac șezând, așa că trebuie să contrabalansez cumva. Păi, sporturile nu mă încântă, dar îmi place să merg pe jos. Așa că o să încerc să merg cât mai mult pe jos. Azi am făcut 8 km. E puțin dacă faci sport, e mult dacă șezi toată ziua.
          Excursia asta era plănuită de mult, dar dimineață cerul era acoperit de nori iar șansele de ploaie erau de 70%. Eram tentată să zic să nu mai mergem niciunde pentru că sigur va ploua, mi-era și puțin lene, (de ce să nu recunosc?), dar apoi ne-am gândit că n-o să ne topim chiar dacă ne plouă. Când om fi devenit atât de sensibiloși?! Și-apoi, vorba lui D, când suntem în concediu ploaia niciodată nu ne determină să rămânem în cameră.


         Nu o fi Straja noastră cea mai „selectă” stațiune montană, nu o fi având ea prea multe de oferit oamenilor cu pretenții dar e frumoasă, și ce nu s-au priceput oamenii să facă, a făcut Dumnezeu: peisaje frumoase. Și e ieftină. Aaaa, și are și cele mai lungi pârtii din țară! Nu e atât de mult promovată cum sunt alte stațiuni și e mult mai departe de București decât Valea Prahovei dar, oameni dragi, cât timp petreceți voi în trafic ca să ajungeți în stațiunile de acolo, mai bine faceți un drum mai lung, mult mai lung, într-un trafic lejer și plăcut spre Valea Jiului.





         La straja este și un schit. În bisericuța de aici, sunt oameni care își oficiază cununia religioasă: în vârf de munte. Este și un tunel pictat pe care nu l-am mai pozat, dar care e foarte frumos.





DE LUAT AMINTE! 


          Pe ușa tunelului de care vă spuneam, într-un cui, atârnă o străituță momârlănească, mică, plină cu carduri ca acesta. Poți să iei unul (sau câte vrei) să îl citești dar apoi să-l pui la loc. Mi-a plăcut mesajul acesta pentru că e adevărat: atâta judecăm și condamnăm, dar suntem noi, oare, mai buni? Chiar azi citeam versetul în care Hristos spune „Eu sunt blând și smerit cu inima”... Gândiți-vă la asta: Hristos Isus, Dumnezeu din Dumnezeu, creatorul a tot și a toate, este blând și smerit cu inima, iar noi, frunze-n vânt, suntem aroganți și răi, neiertători și răzbunători...



Nu sunt plinuță, dar aici stau jos și-s îngrămădită... :))

          Am apucat să luăm și masa înainte de a coborâ. Dacă ar fi văzut aplicația care-mi numără pașii ce am mâncat, mi-ar fi luat înapoi vreo o mie de pași ! :)))

          Planul era să coborâm pe jos, dar după cum se vede din imagine,  ar fi fost o nebunie. Oricum de la telegondolă până acasă am mers prin ploaie, cu umbrelele, și a fost chiar amuzant! O mică parte din drum am făcut-o alături de un grup de elevi, care se îndreptau spre autocar. Proful lor sau Adultul lor, că nu știu sigur dacă le era prof, deși aducea a prof de sport, avea ceva music player mare-mare, cilindric, cu mâner, la care cânta muzica la maxim: manele, muzică de petrecere și, bine-nțeles, „Dacă ploaia s-ar opri” - Cargo. Copiii erau în extaz. Plus că au primit și o lecție de educație civică: dacă mergi la munte nu asculți păsărele, ci manele! :)))

Din cauza acestei ploi, am plecat.

Acolo, undeva jos, locuiesc eu.
          Pozele ce urmează sunt dedicate, în special, iubitorilor de pisici. Această căsuță este dotată, în total, cu 15 pisici și doi căței!
Din cauza ploii, pozele nu-s așa de bune. O să mă duc din nou într-o zi, dar nu știu dacă mai am ocazia să le văd așa frumos aliniate. Poate doar dacă mă duc pe ploaie.





Mie îmi cam convine că vremea s-a răcit, e mai bun aerul de respirat.
Vremea, după cum bine vedem, a luat-o razna și nu putem învinui pe nimeni altcineva decât pe noi. Serios, oameni buni, trebuie să ne mobilizăm și să încercăm să facem ceva. Ceva cât de mic.
Vă pup!

9 comments :

  1. Fotografiile tale sunt asa de frumoase încat mi sa facut pielea de gaina ... Doamne ce frumuseti ai tu acolo!
    Si schitul este foarte frumos ...pacat ca nu ai fotografiat si mireasa! :)
    Acum ajung la cele mai frumoase dintre frumoase ... pisicile!
    Oameni buni carora le e mila de pisicute .... Pacat ca nu-I ajuta nimeni pentru ca trebuiau sterilizate pisicutele altfel se înmultesc prea mult ...
    Multumesc pentru fotografii si pentru faptul ca ai facut aceasta postare frumoasa!
    Duminica placuta, Ella draga!
    Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prin curtea casei am văzut o bătrânică, cred că ea locuiește acolo. Nu știu dacă-s toate pisicile ei, poate le primește și de la vecini. O să o întreb cândva. Avea și doi căței. :)
      Ajutorul unei asociații, ONG, ceva, ar fi grozav de bine-venit, însă localitatea noastră e tare mică și mă tem că nu e nimeni interesat. Când a fost nebunia aia cu cățeii fără stăpân, Doamne, ce mi-au văzut ochii! În ce fel a fost rezolvată problema! Multă vreme n-am fost bună de nimic!
      Mă bucur că ți-au plăcut fotografiile! O să mai fac, pentru că acuma am puțin mai mult timp liber!
      Te îmbrățișez cu drag și-ți mulțumesc pentru toate cuvintele frumoase! Întotdeauna ai cuvintele frumoase la tine, dragă Ella! <3

      Delete
  2. vai, e minunat !ce zona frumoasa!si ce fotografii!mi s-a facut dor de munte!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc mult! Zona chiar e frumoasă! Vă așteptăm să o vizitați! 🤗 ❤

      Delete
  3. noi stam in Deva,dar niciodata nu m-am gandit sa mergem vara la Sraja ...... eu am fost o data iarna (sunt din Maramures,casatorita la Deva..) , sotul a fost in tinerete tot iarna la sky ,dar vara niciodata .... asa ca tocmai mi-ai dat o idee de drumetie .... cred ca putem sa lasam masina jos si sa urcam in plimbare nu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puteti urca cu mașina până la telegondolă (acolo este o parcare mare) și-apoi până sus, cu telegondola.
      Dacă cumva nu merge telegondola, puteți urca cu mașina până în Straja (drumul e asfaltat).
      Acolo sus vă puteți plimba prin pădure, dacă aveți noroc găsiți și afine, puteți vizita schitul, tunelul pictat, crucea aceea mare care se vede de jos, din oraș. Multe cabane sunt închise, dar sigur o să găsiți și un restaurant unde puteți servi masa. Noi ne-am luat de-acasă și am făcut picnic.
      Pupici!

      Delete