Psalmul 118:24

Aceasta este ziua pe care a făcut-o Domnul: să ne bucurăm şi să ne veselim în ea!
Psalmul 118:24

Saturday 7 September 2019

17 ani

Fac curățenie pentru că mă pregătesc să mă mut. Așa că, mai ales  pentru că nu o să iau tot cu mine, privesc cu mai multă atenție toate obiectele pe care le-am adunat de-a lungul timpului.
Pisica de mai jos am primit-o de la mama, când am împlinit 17 ani.


Pisica asta are o privire tare tristă. Poate că mama mi-a cumpărat-o pentru că pentru ea tristețea era o virtute. Un om adevărat, o femeie adevărată, era una tristă. De multe ori mă certa că sunt prea veselă si aproape de fiecare dată când râdeam cu poftă, îi cerea lui Dumnezeu, plină de teamă, să ne ierte. Era convinsă ca "râsul ăsta nu e a bună ". Mi se strânge inima când îmi amintesc de toate astea, pentru că mă gândesc cât e de trist. O iubesc pe mama. A fost o vreme, o bună bucată de vreme, când o idolatrizam. Mărgele de la gâtul pisicii au fost ale mamei, când era ea tânăra. Le-am păstrat, la fel cum am păstrat un nasture maro de la paltonul ei cu guler de blană artificială, neagră. Aș fi fost in stare să păstrez orice obiect care să imi amintească de ea, pentru că știam că mama poate să dispară oricând. Exact cum dispare un curcubeu. Mama are 70 si, slavă Domnului, nu a dispărut. În schimb, cu timpul, a dispărut frica mea și în parte a fost înlocuită cu ciuda de a fi trăit toată copilăria cu frică, la fiecare scrâșnit de roți de tren, la fiecare sunet de ambulantă, cu inimă cât un purice.
O iubesc pe mama. Aș vrea să o convingă cineva că tristețea nu e o virtute și că e ok sa te bucuri de viață. 

5 comments :

  1. Asa mi se spunea si mie ori de cate ori eram cu gura la urechi: nu faci a bine!

    Si mama are o viziune trista asupra vietii. Uneori si eu imi fac tot felul de scenarii. Sper doar sa nu transmit tristetea mai departe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mult timp mi-a fost frică să mă bucur, ca și cum ar fi fost ceva greșit.
      E greu să nu te molipsesti si, mai apoi, sa nu dai mai departe tristețea. Cred că optimismul se învață în familie.

      Delete
  2. Te muti? Unde? :))

    Probabil ca face parte din educatie acest lucru ... Cine stie? Dar oricum, este greu ca acum sa o convingi ca nu este asa! Sa-ti traiasca mama, multi, multi ani si sa va bucurati împreuna!

    Weekend placut! Pupici! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tot in RO, pentru moment. 😁
      Nu cred ca e din educație pentru că bunica era o femeie veselă. Avea și ea fricile ei, ca noi toți, a avut o viață super-grea, si cu toate astea era o fire veselă. Who knows?! 🙈
      Mulțumesc, Ella! Te pup si eu! 😘😘😘

      Delete